Методичне об’єднання вчителів з розвитку
слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови
Методична проблема, над якою працює методоб’єднання:
„Традиційні та інноваційні методи формування вимови та розвитку усного мовлення в сучасному освітньому середовищі та в спеціальній школі”
Голова методоб’єднаня: Ерфан Н.М.
Секретар методоб’єднання: Калай І.О.
СКЛАД МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
|
Ерфан Надія Михайлівна
Вчитель-дефектолог слухового кабінету
Вища кваліфікаційна категорія
Учитель-методист
Проблемне питання:
«Вдосконалення усного мовлення та формування вимови у навчальному процесі спеціальної школи на основі інноваційних технологій та педагогічної майстерності вчителя» |
|
Фетько Марія Михайлівна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Вища кваліфікаційна категорія
Учитель-методист
Проблемне питання:
«Стимулювання та збагачення слухо-зорового досвіду дітей з порушеннями слуху на основі інноваційних технологій та засобів навчання»
|
|
Туряниця Сніжана Петрівна
Вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед)
Вища кваліфікаційна категорія
Учитель-методист
Проблемне питання:
«Інноваційні технології навчання на уроках історії як основа і засіб формування системи компетентності та розвитку усного мовлення учнів з порушеннями слуху»
|
|
Калай Ірина Олександрівна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Вища кваліфікаційна категорія
Учитель-методист
Проблемне питання:
«Створення умов для формування і розвитку комунікативно-мовленнєвих компетенцій учнів з порушеннями слуху»
|
|
|
|
Гракова Анжеліка Леонідівна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Вища кваліфікаційна категорія
Старший учитель
Проблемне питання:
«Формування та розвиток усного мовлення та здоров'язберігаючої компетентності учнів з порушеннями слуху»
|
|
Жофчак Катерина Юріївна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Вища кваліфікаційна категорія
Старший учитель
Проблемне питання:
«Формування елементарних понять та розвиток мовлення дошколяра в процесі ігрової діяльності»
|
|
Михайлова Людмила Степанівна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Вища кваліфікаційна категорія
Старший учитель
Проблемне питання:
«Удосконалення занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання усного мовлення як необхідної складової всебічного розвитку учнів з порушеннями слуху через впровадження інноваційних технологій»
|
|
Брандіс-Іванова Наталія Володимирівна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Вища кваліфікаційна категорія
Проблемне питання:
«Нестандартні форми роботи на уроках як засіб формування та розвитку зв'язного мовлення у молодших школярів»
|
|
|
|
Попович Тетяна Миколаївна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Перша кваліфікаційна категорія
Проблемне питання:
«Формування пізнавального інтересу учнів з порушеннями слуху до географії та ритміки шляхом використання інноваційних технологій»
|
|
Дерев'янко Юліанна Людвиківна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) Перша кваліфікаційна категорія
Проблемне питання: «Ігрова діяльність як засіб навчання та розвитку усного мовлення учнів з порушеннями слуху»
|
|
Василяйко Любов Михайлівна
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)
Друга кваліфікаційна категорія
Проблемне питання: «Формування мовленнєвої компетентності учнів з порушеннями слуху за допомогою інноваційних технологій»
|
|
Щербей Оксана Степанівна Друга кваліфікаційна категорія
Проблемне питання: «Пошук ефективних методів навчання на заняттях з ритміки у дітей з порушеннями слуху»
|
Зміст корекційної роботи з формування вимови та розвитку слухо-зорового сприймання усного мовлення підпорядковані основній меті – допомогти нечуючій дитині сформувати уміння і навички словесного спілкування, розвинути мовлення та словесно-логічне мислення, яке необхідне їй при відтворенні власного мовлення та при сприйманні зверненого мовлення.
Метою занять з формування вимови та розвитку слухо-зорового сприймання усного мовлення є допомога дитині з вадами слуху сформувати правильну звуковимову, чітку артикуляцію,удосконалити навички говоріння, подолати моторні труднощі, засвоїти ритміко-інтонаційну структуру мовлення, навички слухового сприймання. Таким чином, на заняттях робота здійснюється у двох напрямках: розвиток слухового та слухо-зорового сприймання, робота над звуковимовою та мовленням.
Завдання вчителя слухомовленнєвої роботи полягає в тому, щоб навчити учнів сприймати слухо-зорово звернене усне мовлення та сформувати вимовні навички, які необхідні при відтворенні власного мовлення. Реалізація даних завдань пов’язана з пошуком підвищення ефективності навчання усному мовленню та його сприйманню на основі вдосконалення традиційних методів, форм, технологій та засобів навчання; розробкою та використанням нових технологій. Забезпечення сучасного рівня навчання дітей з вадами слуху та мовлення тісно пов’язане з слухомовленнєвими тренажерами.
Згідно річного плану школи з 10.12 по 19.12 2013р. в школі було проведено методичний тиждень. Організацію та проведення цього заходу здійснювали педагоги даного методоб’єднання. Згідно розробленого плану протягом цього тижня в школі проведено такі заходи:
1. 10.12 2013 – Відкриття методичного тижня, обмін досвідом роботи «Мої знахідки».
2. 11.12.2013 - Конкурс на краще декламування віршів учнями школи «Звучи, віршований рядок!».
3. 12.12.2013 – Урок з розвитку мовлення у 3 класі на тему: «Опис приміщення».
4. 13.12.2013 – Корекційно-розвиткове заняття у 12Б класі на тему: «Людина починається з добра».
5. 16.12.2013 – Вистава. Казка «Ріпка» в новій інтерпретації (сучасна версія).
6. 16.12.2013 – Заняття з формування вимови та розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання у 3 класі на тему: «Зима така славна. Звуки [Г], [Х]».
7. 17.12.2013 – Мовленнєвий ранок для учні школи «Чарівний звук, слово – чарівна мова».
8. 17.12.2013 – Підсумки проведення методичного тижня. Засідання методичного об’єднання.
Протягом проведення методичного тижня педагоги Фетько М.М., Фетько Н.М., Жофчак К.Ю., Михайлова Л.С., Калай І.О., Ерфан Н.М. показали високий рівень професійної підготовки, застосування у навчально-виховному процесі інноваційних технологій, форм і методів, спрямованих на поглиблення знань учнів та розвиток мовлення і спілкування. Спрямували роботу на розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності, яка викликає потребу у спілкуванні і є одним із факторів формування особистості.
Заняття з формування вимови та розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання у 3 класі. Вчитель Калай І.О.
Мовленнєвий ранок для учні школи «Чарівний звук, слово – чарівна мова». Фетько Н.М.
Вистава. Казка «Ріпка» в новій інтерпретації (сучасна версія). Фетько М.М., Михайлова Л.С.
|
Всіх ми вас отут зібрали
І казочку підготували.
Казка "Ріпка" нескладна:
З Дідом, Бабою, Внучкою,
Жучкою, Кицею, Мишкою
І, звичайно, Рапкою.
|
|
Що за шум так рано
вранці?
Ні хвилини тій
зарядці!
Ой не буду я робить!
|
|
Ой, спина болить і руки,
Нам не впоратись без
Жучки!
|
|
Сіли, встали!
Як виходить все на славу,
Зупинились!
Всім вдихнуть!
А тепер вже час тягнуть!
|
|
Що у вас отут за діло?
Ріпку витягти несила?
Чому топчете даремно
грядку?
Всі ставайте по порядку!
Щоб до справи братися,
Треба сил набратися!
|
|
Один, два, три, чотири, п'ять!
Руки вгору всім підняти!
Руки в боки!
Нахил вправо!
Нахил вліво!
Опустили руки трохи!
Покрутити головою!
Сіли, встали!
|
|
Ось і все, що ми хотіли
Вам сказати й показати.
Пам'ятайте!
Спорт і зарядка -
це сила і здоров'я,
енегрія і бодрість духу!
|