Методичне об’єднання вчителів з розвитку 
слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови
Методична проблема, над якою працює методоб’єднання:
„Традиційні та інноваційні методи формування вимови та розвитку усного мовлення в сучасному освітньому середовищі та в спеціальній школі”
Голова методоб’єднаня:               Ерфан Н.М.
Секретар методоб’єднання:        Калай І.О. 
СКЛАД   МЕТОДИЧНОГО   ОБ’ЄДНАННЯ 
 
  | 
 Ерфан Надія Михайлівна 
Вчитель-дефектолог слухового кабінету 
  
Вища кваліфікаційна категорія 
Учитель-методист 
  
Проблемне питання: 
«Вдосконалення усного мовлення та формування вимови у навчальному процесі спеціальної школи на основі інноваційних технологій та педагогічної майстерності вчителя» | 
   | 
 
 Фетько Марія Михайлівна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
Вища кваліфікаційна категорія 
Учитель-методист 
  
Проблемне питання: 
«Стимулювання та збагачення слухо-зорового досвіду дітей з порушеннями слуху на основі інноваційних технологій та засобів навчання» 
 | 
   | 
   
Туряниця Сніжана Петрівна 
Вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, логопед) 
Вища кваліфікаційна категорія 
Учитель-методист 
  
Проблемне питання: 
«Інноваційні технології навчання на уроках історії як основа і засіб формування системи компетентності та розвитку усного мовлення учнів з порушеннями слуху» 
  
 | 
  | 
   
Калай Ірина Олександрівна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
Вища кваліфікаційна категорія 
Учитель-методист 
  
Проблемне питання: 
«Створення умов для формування і розвитку комунікативно-мовленнєвих компетенцій учнів з порушеннями слуху» 
 | 
|   | 
   
 | 
  | 
   
Гракова Анжеліка Леонідівна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
Вища кваліфікаційна категорія 
Учитель-методист 
  
Проблемне питання: 
 «Формування та розвиток усного мовлення та здоров'язберігаючої компетентності учнів з порушеннями слуху» 
  
  
  
 | 
  | 
  
 Жофчак Катерина Юріївна  
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
Вища кваліфікаційна категорія 
Старший учитель 
 
Проблемне питання: 
«Формування елементарних понять та розвиток мовлення дошколяра в процесі ігрової діяльності» 
  | 
  | 
 
 Михайлова Людмила Степанівна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
Вища кваліфікаційна категорія 
Старший учитель 
  
Проблемне питання: 
«Удосконалення занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання усного мовлення як необхідної складової всебічного розвитку учнів з порушеннями слуху через впровадження інноваційних технологій» 
  
  
 | 
  | 
 
 Брандіс-Іванова Наталія Володимирівна   
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог)              
Вища кваліфікаційна категорія 
Старший учитель 
  
Проблемне питання: 
«Нестандартні форми роботи на уроках як засіб формування та розвитку зв'язного мовлення у молодших школярів» 
  
  
 | 
| 
   
  
 | 
   
 | 
   | 
  Попович Тетяна Миколаївна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
 Перша кваліфікаційна категорія 
  
Проблемне питання: 
«Формування пізнавального інтересу учнів з порушеннями слуху до географії та ритміки шляхом використання інноваційних технологій» 
 | 
| 
   
  
 | 
 Дерев'янко Юліанна Людвиківна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) Перша кваліфікаційна категорія 
 Проблемне питання: «Ігрова діяльність як засіб навчання та розвитку усного мовлення учнів з порушеннями слуху» 
 | 
| 
   
 | 
 Василяйко Любов Михайлівна 
Вчитель-дефектолог (сурдопедагог) 
Друга кваліфікаційна категорія 
 Проблемне питання: «Формування мовленнєвої компетентності учнів з порушеннями слуху за допомогою інноваційних технологій» 
 | 
   | 
 Щербей Оксана Степанівна Друга кваліфікаційна категорія 
 Проблемне питання: «Пошук ефективних методів навчання на заняттях з ритміки у дітей з порушеннями слуху» 
  
 | 
 
Зміст корекційної роботи з формування вимови та розвитку слухо-зорового сприймання усного мовлення підпорядковані основній меті – допомогти  нечуючій дитині сформувати уміння і навички словесного спілкування, розвинути мовлення та словесно-логічне мислення, яке необхідне їй при відтворенні власного мовлення та при сприйманні зверненого мовлення.
   Метою занять з формування вимови та розвитку слухо-зорового сприймання усного мовлення є допомога дитині з вадами слуху сформувати  правильну звуковимову, чітку артикуляцію,удосконалити навички говоріння, подолати моторні труднощі, засвоїти ритміко-інтонаційну структуру мовлення, навички слухового сприймання. Таким чином, на заняттях робота здійснюється у двох напрямках: розвиток слухового та слухо-зорового сприймання, робота над звуковимовою та мовленням.
    Завдання вчителя слухомовленнєвої роботи полягає в тому, щоб навчити учнів сприймати слухо-зорово звернене усне мовлення та сформувати вимовні навички, які необхідні при відтворенні власного мовлення. Реалізація даних завдань пов’язана з пошуком підвищення ефективності навчання усному мовленню та його сприйманню на  основі вдосконалення традиційних методів, форм, технологій та засобів навчання;  розробкою та використанням нових технологій. Забезпечення сучасного рівня навчання дітей з вадами слуху та мовлення тісно пов’язане з слухомовленнєвими тренажерами.
    Згідно річного плану школи з 10.12 по 19.12 2013р. в школі було проведено методичний тиждень. Організацію та проведення цього заходу здійснювали педагоги даного методоб’єднання. Згідно розробленого плану протягом цього тижня в школі проведено такі заходи:
1.     10.12 2013 – Відкриття методичного тижня, обмін досвідом роботи «Мої знахідки».                     
2.     11.12.2013 -  Конкурс на краще декламування віршів учнями школи  «Звучи, віршований рядок!».                   
3.     12.12.2013 – Урок з розвитку мовлення у 3 класі на тему: «Опис приміщення».                     
4.     13.12.2013 – Корекційно-розвиткове заняття у 12Б класі на тему: «Людина починається  з добра». 
5.     16.12.2013 – Вистава. Казка «Ріпка» в новій інтерпретації (сучасна версія).                      
6.     16.12.2013 – Заняття з формування вимови та розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання у 3 класі на тему: «Зима така славна. Звуки [Г], [Х]». 
7.     17.12.2013 – Мовленнєвий ранок для учні школи «Чарівний звук, слово – чарівна мова».
8.     17.12.2013 – Підсумки проведення методичного тижня. Засідання методичного об’єднання.
       Протягом проведення методичного тижня педагоги Фетько М.М., Фетько Н.М., Жофчак К.Ю., Михайлова Л.С., Калай І.О., Ерфан Н.М. показали високий рівень професійної підготовки, застосування у навчально-виховному процесі  інноваційних технологій, форм і методів, спрямованих на поглиблення знань учнів та розвиток мовлення і спілкування. Спрямували роботу на розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності, яка викликає потребу у спілкуванні і є одним із факторів формування особистості.
 
Заняття з формування вимови та розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання у 3 класі. Вчитель Калай І.О.
 
 

     
Мовленнєвий ранок для учні школи «Чарівний звук, слово – чарівна мова». Фетько Н.М.
 
 
 
 
Вистава. Казка «Ріпка» в новій інтерпретації (сучасна версія). Фетько М.М., Михайлова Л.С.
 
   | 
 Всіх ми вас отут зібрали 
І казочку підготували. 
Казка "Ріпка" нескладна: 
З Дідом, Бабою, Внучкою, 
Жучкою, Кицею, Мишкою 
І, звичайно, Рапкою. 
 | 
  | 
 Що за шум так рано 
                     вранці? 
Ні хвилини тій 
                  зарядці! 
Ой не буду я робить! 
 | 
  | 
 Ой, спина болить і руки, 
Нам не впоратись без 
                           Жучки! 
 | 
  | 
 Сіли, встали! 
Як виходить все на славу, 
Зупинились! 
Всім вдихнуть! 
А тепер вже час тягнуть! 
 | 
  | 
 Що у вас отут за діло? 
Ріпку витягти несила? 
Чому топчете даремно 
                         грядку? 
Всі ставайте по порядку! 
Щоб до справи братися, 
Треба сил набратися! 
 | 
  | 
 Один, два, три, чотири, п'ять! 
Руки вгору всім підняти! 
Руки в боки! 
Нахил вправо! 
Нахил вліво! 
Опустили руки трохи! 
Покрутити головою! 
Сіли, встали! 
 | 
  | 
 Ось і все, що ми хотіли 
Вам сказати й показати. 
            Пам'ятайте! 
Спорт і зарядка -  
       це сила і здоров'я, 
 енегрія і бодрість духу! 
 |