МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ
вчителів гуманітарного циклу
Методична проблема, над якою працює м/о:
„Формування ключових компетентностей на уроках гуманітарних дисциплін шляхом творчого підходу до організації освітнього процесу в сучасних умовах”
Голова м/о: Чейпеш О.М.
Секретар м/о: Щербей О.С.
СКЛАД МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
|
Дудаш Надія Іванівна
Вчитель української жестової мови.
Учитель-дефектолог (сурдопедагог).
Вища кваліфікаційна категорія.
Педагогічне звання «Учитель-методист».
Проблемне питання:
„Застосування методу білінгвального навчання на уроках української жестової мови як засобу покращення комунікативних умінь учнів з порушеннями слуху”
|
|
Сабат Галина Іванівна
Вчитель української мови та літератури.
Вища кваліфікаційна категорія.
Педагогічне звання «Старший учитель».
Проблемне питання:
„Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури”
|
|
|
|
Чейпеш Оксана Миколаївна
Вчитель англійської мови та зарубіжної літератури.
Вища кваліфікаційна категорія.
Проблемне питання:
„Використання ігрових форм навчання при засвоєнні лексичного матеріалу учнями з порушенням слуху на уроках англійської мови”
|
|
Щербей Оксана Степанівна
Вчитель української мови та літератури
ІІ кваліфікаційна категорія.
Проблемне питання:
«Формування на уроках української мови і літератури в учнів з порушенням слуху умінь і навичок зв'зного усного і писемного мовлення»
|
МЕТОДИЧНА РОБОТА
До 140-ї річниці з дня народження Лесі Українки проведено усний журнал на тему: „Ні” Я жива! Я вічно буду жити! Я в серці має те, що не вмирає!”
Учні школи під керівництвом вчителя Н.І.Дудаш представили сторінки журналу:
- „Красо України, Подолля”;
- „На шлях я вийшла ранньою весною”;
- „Слово, чому ти не твердая криця?”;
- „Хотіла б я піснею стати”;
- „Сплетіть вінки, сестриці-жалібниці”;
- „Довго щирими словами до людей промовлятиму я”.
Учні активізували цікавість до постаті Лесі Українки: виразно читали поетичні твори, вдосконалювали свої артистичні здібності у виставі уривку з драми-феєрії „Лісова пісня”. Все це сприяло патріотичному та естетичному вихованню учнів з порушенням слуху.
Різних мов багато є на світі, але рідна – тільки одна. Ось чому 21 лютого, за рішенням ЮНЕСКО, визнано Міжнародним днем рідної мови. Для учнів нашої школи рідною є українська мова. На шкільному святі „Слово рідне, мова рідна” учні декламували вірші про рідну українську мову, вказуючи любов свою до неї. Н.М.Ерфан ще раз підкреслила учням важливість української мови в житті нашої держави.
„І мене в сім’ї великій,
В сім’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Не злим тихим словом”
Саме такими словами учні школи розповідали про тяжке, сумне життя
Великого Кобзаря, про його вічну тугу за рідною Україною, сім’єю, друзями.
Прослухавши вірші поета, біографічні дані, школярі відповіли на питання вікторини, яку провела ведуча Є.М.Мешко:
„Тарасе, наш Кобзарю, всюди
Приходиш нині ти як свій,
Тебе вітають щиро люди
На всій Україні моїй”.
Щоб знати добре рідну мову, треба пам’ятати, вивчати історію її розвитку. Саме про це йшлося на святі писемності, яке проводила Г.І.Сабат. На мультимедійній дошці учні бачили історію розвитку писемності, ознайомилися з різними видами писемності, дізналися, хто такі Нестор-літописець, Кирил та Мефодій.
|
9 листопада 2013 р. у школі відзначено День української писемності і мови. Учениці 11 класу Баран М. та Кіш Д.
у вишитих сорочках зі святковим настроєм у цей день прочитали реферати у кожному класі про історію виникнення цього свята. Виразне читання, яке супроводжувалося жестовим перекладом не залишило байдужим жодного з учнів.
Дівчатка наголосили, що сьогодні збереження української писемності та мови є найголовнішим чинником формування української державності та національної свідомості кожного громадянина України. |
|
Сабат Г.І. у своїй роботі вміло поєднує елементи технології проблемного навчання і технології навчання як дослідження. Це дає їй можливість від проблемного викладу програмового матеріалу і розв’язання проблемних завдань плавно переходити до дослідницької роботи. Показовим став урок української літератури в 11 класі на тему: „Проблеми особистого щастя у драмі І.Франка „Украдене щастя”.
Завдяки мультимедійному проектору, який був використаний на уроці, сухий теоретичний матеріал ожив, події стали близькими, абстрактні поняття постали як конкретні явища. |
2014-2015 навчальний рік
План проведення методичного тижня
м/о вчителів української мови та літератури
Дата |
Захід |
Відповідальний |
11.11.2014 |
Відкриття методичного тижня, обмін досвідом роботи |
Фетько М.М. |
13.11.2014 |
Свято до Дня української писемності та мови "Мова чиста як роса" |
Фетько М.М. |
15.11.2014 |
Виставка стіннівок "Моя прекрасна українська мова" |
Вчителі м/о |
17.11.2014 |
Конкурс на кращий учнівський зошит |
Сабат Г.І. |
20.11.2014 |
Відкритий урок у 6-А класі на тему „Складне речення" |
Дудаш Н.І. |
20.11.2014 |
Інтелектуальна гра „Знаю, люблю українську мову". Конкурси:
1. Розминка „Мовні завдання"
2. Словоскладання „Розшифруй слова" 3. Літературний „Народ скаже, як зав'яже" 4. Антоніми „Ми такі парувані" |
Чейпеш О.М.
Сабат Г.І.
Фетько М.М.
Дудаш Н.І.
|
20.11.2014 |
Підсумки проведення методичного тижня |
Фетько М.М. |
2015-2016 н.р.
МЕТОДИЧНА ДЕКАДА 2017-2018 н.р.
Згідно з річним планом школи з 06.03.до 16.03 тривала методична декада м/о вчителів української мови та літератури, української жестової мови на тему:
«Любіть свою мову й ніколи її не забутьте в житті!»
Впродовж десяти днів мали місце наступні заходи:
- Керівник м/о Фетько М.М. провела відкриття методичної декади лінійкою, ознайомила учнів та колег із запланованою роботою.
- Вчитель української жестової мови Шевчук В.А. провела у 5 класі відкритий урок з УЖМ з теми «Міста моєї області». П’ятикласники розширили уяву про рідний край, про свою державу, повторили назву міст Закарпатської області та обласних центрів України. Вчились правильно застосовувати їх назви в усно-дактильному, жестовому та писемному мовленні.
- Вчителем Чейпеш О.М. було проведено літературний квест «Дочка Прометея». Учні мали можливість узагальнити та поглибити знання про життя та творчість Лесі Українки, розвинути вміння працювати в команді, вдосконалити навички декламування.
- Дудаш Н. І., Сабат Г. І .підготували та провели загальношкільний захід до шевченківських днів: усний журнал «Шевченко та Закарпаття».
Учні отримали цікаву інформацію, про вплив Шевченкових творів на розвиток творчості митців нашого краю.
2018-2019 навчальний рік
2019-2020 навчальний рік
2020-2021 навчальний рік
2021-2022 навчальний рік
2022-2023 навчальний рік
2023/2024 навчальний рік 1 семестр