PDF Друк e-mail

Методичне об’єднання вчителів початкової ланки

Методична проблема, над якою працює м/о:

“Впровадження елементів сучасних педагогічних технологій у навчання та виховання школярів початкової ланки спеціальної школи”

Професійне кредо педагогів початкової ланки: „Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться”

Девіз м/о: „Навчання повинно бути цікавим”

На методоб’єднанні початкової ланки:

  • створена атмосфера творчості, відповідальності за результати праці;
  • використовуються нові оригінальні технології навчання;
  • ефективно працює школа дошкільнят (проводяться лекції для батьків, зустрічі з практичним психологом, проводяться залучення сімей до різних форм діяльності дошкільнят, оформлення стендів „Інформація для батьків”);
  • творчо використовується досвід педагогів-новаторів.

 

Голова м/о – Калай І. О.

Секретар м/о – Жофчак К. Ю.

 alt

 

Калай Ірина Олександрівна

 

Вчитель-дефектолог початкових класів.

 

Вища кваліфікаційна категорія.

Старший учитель.

 


Проблемне питання, над яким працює:

 

„Використання ігор у процесі навчання молодших школярів”

 

alt

Жофчак Катерина Юріївна

Сурдопедагог дошкільної групи, вчитель слухомовленнєвої роботи.

Вища кваліфікаційна категорія.

Старший учитель.

 

Проблемне питання, над яким працює:

„Формування елементарних понять засобами ігрової діяльності у дітей дошкільного віку” 

alt

 

Брандіс-Іванова Наталія Володимирівна               

 

І категорія

 

Проблемне питання:

 

«Формування та розвиток зв'язного мовлення учнів під час ігрової діяльності»

 

korol o v

 

Король Оксана Василівна

Молодший спеціаліст

 

 

Проблемне питання, над яким працює:

„Використання ігор на уроках як засіб збагачення словника та ініціативного мовлення молодших школярів”

 

 

 

 
 alt

 Василяйко Любов Михайлівна

Спеціаліст.

Проблемне питання, над яким працює:

«Поєднання навчального процесу з виховним шляхом впровадження технологій по збереженню життя та здоров'я учнів»

 

 

alt

Прислупська Андрея Йосипівна

Вчитель образотворчого мистецтва.

І кваліфікаційна категорія


Проблемне питання, над яким працює:

„Розвиток образної уяви, фантазії, естетичних почуттів, мислення шляхом застосування сучасних технологій на уроках образотворчого мистецтва”

alt

Рішко Олена Анатоліївна

Вчитель початкових класів. 

Спеціаліст.


Проблемне питання, над яким працює:

 „Розвиток логічного мислення молодших школярів шляхом використання інноваційних технологій освіти в навчально-виховному процесі

 

Майстер-клас вчителів початкової ланки

 2011-2012 навчальний рік

 

pl 07

 

     На сучасному етапі розвитку спеціальної та корекційної педагогіки застосування комп’ютерної технології є безперечною. На особливу увагу в цьому контексті заслуговують слухомовленнєві тренажери, зокрема програмно-технічний комплекс „Живий звук”, який перебирає на себе значну частину зусиль педагога, дозволяючи перевести в ігрову форму рутинні навчальні вправи. Цей комплекс, використаний на індивідуальному занятті в дошкільній групі з учнем Філіпом Д. на тему: «Диференціація звуків Т – Д. Лексична тема «Дім» вчителем К.Ю. Жофчак, є ефективним засобом формування мовлення, який трансформує вимовлені слова і звуки в образну анімовану графіку, доступну і цікаву для дитини. «Залучення» слухового та зорового сприймання є неодмінною умовою навчальної діяльності.

 

pl 08  pl 09

     Ігрова технологія з піском – це якраз той вид діяльності, в якому широко можна використовувати нетрадиційні методи та прийоми навчання нечуючих дошкільників. Ця технологія в поєднанні з музично-ритмічними вправами була використана на занятті з розвитку мовлення на тему: „Дикі тварини”, на якому діти на площині піску створювали ліс та його мешканців. .Ігрові заняття з піском розвивають тактильно-кінетичну чуттєвість і дрібну моторику, які прямо пов’язані з розвитком уваги, пам’яті та мовлення. Такі заняття дають можливість у доступній, захоплюючій формі розвивати інтереси, формувати пізнавальну активність.

 

pl 10  pl 11

pl 12

     Уроки вчителя ритміки А.Ю. Угрин є важливою ланкою естетичного виховання, корекції і розвитку слухових та мовно-рухливих функцій. Значну увагу педагог приділяє музичним іграм, імпровізації рухів під музику, які розвивають творчі здібності дитини. Без неї не обходиться жодне свято в школі, яке є важливою частиною життя дитини.

 

pl 13

     Вчитель Н. В. Глебена при проведенні нестандартного уроку-мандрівки на тему „Осінь” організувала подорож потягом із зупинками: „Осінь в природі”, „Рослини восени”, „Тварини восени”, на яких дітей чекала мудра Сова та Білочка із цікавими завданнями, кросвордами, загадками, ілюстраціями. На таких уроках учні легко аналізують, узагальнюють, проявляють самостійність та спостережливість.

 

pl 14  pl 15

     Вчитель І. О. Калай під час проведення нестандартного уроку-казки на тему „Геометричні фігури: точка, пряма, промінь, кут, відрізок” застосувала казкотерапію, при якій дії уявної ситуації пов’язані з реальним спілкуванням. На уроці учні здійснили подорож до чарівного лісу разом з героєм казки „Колобок”. Діти допомагали Колобку виконувати різні завдання. Практичні вправи розв’язувались на основі ілюстрацій, схем, таблиць. Підсумком уроку стало виконання завдань за малюнком-схемою та з лічильним матеріалом. З нього діти склали будиночок Колобка та ялинку.

pl 16  pl 17

     На загальношкільному заході з образотворчого мистецтва на тему „Портрет” А.Й.Прислупська використала цікаві форми і методи роботи, які стимулювали дітей до активної пізнавальної діяльності. Під приємний музичний супровід та демонстрацію робіт художників-портретистів Закарпаття проведились підготовчі вправи-змагання, що і дозволило вчительці на високому професійному рівні розкрити тему заходу.

pl 18  pl 19

     Нестандартні уроки більше подобаються учням, ніж буденні заняття. Тому педагог А.Й.Прислупська широко використовує їх на практиці. На уроці-подорожі олівцем і фарбами на тему „Малювання декоративних квітів” вчителька поєднала процес малювання із подорожжю в Країну Казок та казкових персонажів. Таким чином, урок-подорож сприяє розвиткові уяви і фантазії, мови і мислення.

 


 Методичний вернісаж вчителів початкової ланки

 

Глухі діти відзначаються спостережливістю, однак треба направляти їх спостережливість на виділення інших ознак предметів. Великий матеріал для спостереження дає природа і тварини. Спостерігаючи їх, діти порівнюють, зіставляють, знаходять подібне і відмінне. Ознайомлення з тваринами має бути не пасивним спостереженням, а дійовим й активним. Так, під час вивчення теми „Свійські тварини” Катерина Юріївна Жофчак провела комбіноване заняття з розвитку мовлення  в поєднанні з екскурсією в Закарпатський обласний еколого-натуралістичний центр, де діти мали можливість пізнати особливості життя тварин, пізнати і встановлювати взаємозалежність і зв’язки між явищами навколишнього світу.
 

pl 27 pl 29 pl 30 pl 31 pl 28

 

Усна мова дітей з порушенням слуху має свої характерні особливості – дефекти вимови окремих звуків мови, порушення ритміко-інтонаційної її сторони. Фонетична ритміка виступає, як допоміжний прийом в роботі по формуванню усної мови. Фонетична ритміка – це система рухливих вправ, в яких різні рухи (рук, ніг, тулуба, голови) поєднуються з усною мовою певного мовного матеріалу. Рухи дітей стають більш координованими, плавними, формується правильне діафрагмальне дихання, формується почуття ритму, що позитивно впливає на скоординовану взаємодію органів артикуляції.

pl 37
Фонетична ритміка. Склад „Ба”

 

pl 38
Фонетична ритміка. Звук „Ш”

 

При допомозі пластико-ритмічної та психогімнастики діти позбавляються емоційного та тілесного напруження, активізується довільна слухова увага дитини, уява, пов’язана з координацією слухового та рухового аналізаторів.
pl 32
Вправа „Я радий тебе бачити”

 

pl 33
Вправа „Зігріємо кульку диханням”


pl 34
Вправа „Покрутимо кульку”

 

pl 35
Вправа „Кулька-масажист”

 

pl 36
Вправа з використанням сухого душу

 

 

Якщо глуха дитина навчилась співвідносити, порівнювати предмети за їхніми зовнішніми ознаками, можна переходити до навчання більш складної інтелектуальної дії – співвідношення предметів за змістом та використання графічних символів. Робота з графічними символами потребує постійної автоматизації раніше отриманих знань, навичок. Кожна графічна схема виступає в якості плану для мовлення та розвитку мови. Так, учителька 1 класу Король Оксана Василівна на уроці читання на тему „Складання розповіді за графічною схемою „Осінь” вчить дітей самостійно починати розповідь про осінь, використовуючи графічні схеми. Графічні символи сприяють розвитку всіх видів пам’яті: образної, моторної, емоційної, словесно-логічної.
pl 40 pl 42

pl 41 pl 39

 

Зв’язне мовлення – це одиниця мовлення, яка характеризується тим, що мовленнєві компоненти, які її складають, являють собою організоване за законами логіки і граматичної структури єдине ціле. Мовленнєва діяльність молодших школярів містить дві взаємозв’язані сторони: прийом інформації та її видачу. На допомогу при засвоєнні та відтворення мовленнєвого матеріалу приходять комп’ютерні технології. На уроці читання у 3 класі на тему „Оповідання „У лісі”. Опис осіннього лісу. Розповідь” Калай Ірина Олександрівна використала мультимедійну презентацію „У лісі”, інтерактивні вправи „Мікрофон”, „Криголам” для відгадування загадок, підбору вірних відповідей на запитання, для проведення мовно-логічнихї завдань, для різноманітних видів роботи над текстом.
 

pl 21 pl 20

pl 22

 

На уроці з розвитку мовлення у 3 класі на тему: „Усний опис кімнати. Підготовка до письмового опису” Ірина Олександрівна спрямувала пізнавальну діяльність учнів на досягнення свідомо поставленої мети: удосконалювати навички чітко і повно відповідати на питання, правильно будувати висловлювання, добирати прикметники, що характеризують предмети, вчити складати усний опис кімнати за планом. Вміло підготовлена і використана вчителькою презентація зробила урок більш змістовним, сприяла розвитку творчих здібностей учнів.

pl 24

pl 25

pl 26

 


 

2015-2016 н.р.

Згідно річного плану школи з 16.12 по 24.12.2015 року в школі було проведено методичний тиждень методоб'єднань вчителів початкових класів (голова м/о Калай І.О.) та слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови (голова м/о Ерфан Н.М.). Організацію та проведення методичного тижня здійснювали педагоги цих методоб'єднань.

 


 

 2016-2017 н.р.

 

    15.02.2017 р. сурдопедагог дошкільної групи Жофчак К.Ю. провела відкрите інтегроване заняття з розвитку мовлення на тему: Казка «Ріпка».

   Гарне мовлення – це життєва необхідність. Від того, наскільки в дитини розвинені ці навички, залежить її успішне навчання і стабільний психічний стан. Казкотерапія багато дає для розвитку мовлення. Застосування цієї форми роботи сприяє вдосконаленню мовленнєвих навичок дітей з особливими потребами. Робота з казкою допомагає в корекційному підході до дітей, підтримує їх інтерес до навчальної діяльності, допомагає набувати навички і вміння будувати речення, послідовно висловлювати свою думку, дотримуватись логічних зв'язків між окремими висловлюваннями. В учнів розвиваються творчі здібності, виникають позитивні емоції.
В ході заняття діти дошкільної групи вчилися:
- осмислювали текст казки «Ріпка», відтворювати дії головних героїв, проговорювати короткі фрази дійових осіб, читати поширені речення з трьох, чотирьох слів, вживати у мовленні запитання «Хто?», «Що?»;

alt

- формувати кількісні поняття та закріплювати навички співвідношення кількості і цифри; працювати з геометричними фігурами, розвивати просторову уяву;

alt

alt
- самостійно відтворювати дії головних героїв у ході інсценізації казки «Ріпка».

alt

Діти та педагог задоволені результатами роботи на занятті.

alt

 

 

      28.02 у підготовчому класі вчителем Брандіс-Івановою Н.В. був проведений відкритий урок з навчання грамоти на тему: «Буква Її. Звукосполучення [ЙІ]. Словниковологічні вправи. Опрацювання теми «Моя країна – Україна».
     На уроці вчитель продовжувала вчити учнів розрізняти звукосполучення [ЙІ] як в усному мовленні, так і на письмі за допомогою складів, слів, речень. На уроці уточнювались знання про ознаки голосних і приголосних звуків. Учні аналізували текст, давали відповіді на запитання. У ході уроку вчитель звертала увагу на формування навичок свідомого читання, удосконалення техніки читання, на розвиток слухового сприймання, зв'язного мовлення, уміння правильно дактилювати, погоджувати рухи руки з рухами артикуляційного апарату, мімікою обличчя. На уроці Наталія Володимирівна контролювала звуковимову, силу голосу, правильне дихання учнів.

alt

alt

alt

alt

 

 

     Розуміння і продукування мовлення нечуючої дитини забезпечується широкою мовленнєвою практикою і відбувається завдяки регулярному міжособистісному спілкуванню у різних навчальних та побутових ситуаціях. Вміння звернутися із запитанням, проханням, побажанням необхідне для повсякденного життя дитини. Втім, відомо, що дітям з порушеннями слуху тією чи іншою мірою притаманна мовленнєва пасивність.
     З метою її попередження в рамках методичної декади 15.03.2017 р. проведено захід «Навчаємось культурі спілкування». Вчителі дошкільної групи, початкових класів підготували і продемонстрували зі своїми вихованцями діалоги на теми: «Знайомство» (2 клас), «Як доїхати?» (1 клас), «Діалог учня і завуча» (підготовчий клас), «Ріпка» (дошкільна група), «День народження» (3 клас), «У шкільному медпункті» (4 клас). Учні показали практичне застосування навичок діалогічного мовлення.
     Ведуча заходу вчитель Калай І.О. запропонувала дітям згадати правила ведення діалогу, знайти помилки в побудові діалогів. Учні дописували закінчення у словах-звертаннях, виконували цікаві завдання, сховані у кульках, розташовували репліки по порядку, щоб створити діалог.
     Усе це дійство супроводжувалось цікавими тематичними іграми.

alt

alt

alt

alt

 


2018-2019 навчальний рік

   З метою сприяння розвитку творчої ініціативи нечуючої дитини, виявлення і розвитку її здібностей, надання можливостей учням більшою мірою стверджуватися у власних очах і серед оточуючих з 26.11 по 07.12.2018 р. була проведена декада ,,Кольоровий світ нашої школи". Під час проведення динамічних кольорових перерв вчителі (Калай І.О., Васеляйко Л.М., Рішко О.А., ЖофчакК.Ю., Король О.В.) спрямували пізнавальну діяльність школярів більше дізнатися про кольори та їх відтінки,виконуючи різноманітні цікаві завдання. Діти з нетерпінням очікували нового дня і нового дива, адже вони були головними учасниками цього проекту.
Кожний день Декади учні і вчителі приходили в одязі відповідного кольору.

,,А сьогодні день червоний,він яскравий і святковий” (підготувала Король О.В.).

kp1

kp2

,,Жовтий день – теплий, сонячний, солодкий" (підготували: Василяйко Л.М., Жофчак К.Ю.).

kp4

,,А сьогодні день зелений, ніжний, лісовий, приємний" (підготувала РішкоО.А.).

kp5

kp6

,,Сьогодні день в нас синій, він холодний і спокійний" (підготувала Калай І.О.).

kp7

kp8

kp9

kp10

 kp11

kp12

kp13

kp14

kp15

kp16

kp17

kp18

kp19

kp20

kp21

kp22

kp23

 

    06.12.2018 р. вчитель Калай І.О. провела відкритий інтегрований урок з розвитку мовлення та предметно-практичного навчання у 3 класі на тему: «Складання усної розповіді за малюнком та запитаннями «День народження у Даринки». Складання серветки».

 ira1

ira3

ira4


 

 
 
Ulti Clocks content

Статистика


mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні32
mod_vvisit_counterВчора107
mod_vvisit_counterЦього тижня344
mod_vvisit_counterЦього місяця2138
mod_vvisit_counterВсього100003

Зараз на сайті: 0
Ваш IP: 3.91.157.213